Έχεις σκεφτεί ποια είναι τα χαρακτηριστικά που αξίζει να προσέξεις στο μεσίτη που πρόκειται να συνεργαστείς; Η αλήθεια είναι πως δεν είναι όλοι οι μεσίτες το ίδιο. Αυτό, άλλωστε, φαίνεται και από τον κανόνα 80-20, που παρατηρείται και στα μεσιτικά γραφεία της Αθήνας.
Ο κανόνας 80-20 για τις αγοραπωλησίες ακινήτων λέει ότι το 80% των αγοραπωλησιών προέρχεται από το 20% των μεσιτών. Δηλαδή μια μικρή μερίδα εξαιρετικών μεσιτών καταφέρνει το μεγαλύτερο μερίδιο επιτυχημένων πωλήσεων ακινήτων.
Η πώληση ενός ακινήτου είναι μια απαιτητική διαδικασία, ξεκινώντας από την προετοιμασία του ακινήτου πριν από μια υπόδειξη και φτάνοντας μέχρι τη διαχείριση της επικοινωνίας και την τελική διαπραγμάτευση. Επιπρόσθετα σε αυτά, καλείσαι να βρεις και τον κατάλληλο Σύμβουλο Ακίνητης Περιουσίας, ο οποίος θα βρεθεί δίπλα σου μέχρι την πώληση του ακινήτου σου.
Ας δούμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά που έχει ένας καλός μεσίτης, τον οποίο αξίζει να ξεχωρίσεις και να τον επιλέξεις για να αναλάβει το ακίνητό σου.
Τα 7 χαρακτηριστικά ενός καλού μεσίτη για αποδοτική συνεργασία
- Ειλικρίνεια
- Δημιουργικότητα
- Εμπειρία & αποτελεσματικότητα
- Υποστήριξη από ένα δυνατό brand
- Έξυπνες ενέργειες marketing
- Εύκολη επικοινωνία
- Ισχυρή ικανότητα διαπραγμάτευσης
Ειλικρίνεια
Η ειλικρίνεια είναι ένα βασικό στοιχείο προσωπικότητας που καλό είναι να το έχουμε όλοι, σε προσωπική και επαγγελματική ζωή. Ειδικά στον κόσμο του real estate, ίσως είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις πότε ένας μεσίτης είναι ειλικρινής μαζί σου. Αυτό που μπορείς, όμως, να κάνεις είναι να ζητήσεις στοιχεία από προηγούμενους πελάτες του μεσίτη αυτού, για να επικοινωνήσεις μαζί τους και να μάθεις αν έμειναν ευχαριστημένοι ή όχι.
Κάτι ακόμη πιο εύκολο από αυτό είναι να ζητήσεις αν υπάρχουν ήδη κάποια testimonials, δηλαδή κάποιες μαρτυρίες πελατών σχετικά με το πώς αυτοί εξυπηρετήθηκαν από το μεσίτη σου. Γενικότερα, αν ο μεσίτης που διάλεξες είναι καλός και ειλικρινής, θα υπάρχουν κάποια online πειστήρια που να το αποδεικνύουν.
Η ειλικρίνεια παίζει επίσης σπουδαίο ρόλο στην εκτίμηση τιμής. Αν ο μεσίτης σου μπορεί να εκτιμήσει σωστά την τιμή του ακινήτου σου και να σου αποδείξει γιατί υπολογίζει την τιμή κατ’ αυτόν τον τρόπο, είναι ένας μεσίτης που αξίζει να συνεργαστείς.
Δημιουργικότητα
Η δημιουργικότητα ενός μεσίτη έχει να κάνει με τον τρόπο που θα παρουσιάσει το ακίνητό σου – κατ’ ιδίαν ή σε μια βιντεοπαρουσίαση- με το πώς θα το φωτογραφίσει, πώς θα συντάξει μια έξυπνη και ελκυστική περιγραφή στην αγγελία πώλησης κ.ο.κ. Είναι σημαντικό ο μεσίτης σου να γνωρίζει πώς να παρουσιάσει δημιουργικά το ακίνητό σου, αποφεύγοντας την τυποποίηση που έχει ήδη κουράσει την αγορά.
Εμπειρία & αποτελεσματικότητα
Συχνά οι πωλητές ακινήτων επιλέγουν την ανάθεση του ακινήτου τους σε κάποιο φίλο ή γνωστό, που δραστηριοποιείται στο real estate, ασχέτως αν αυτός έχει εμπειρία ή όχι. Για να καταλάβεις αν ο μεσίτης που έχει αναλάβει το ακίνητό σου, μπορεί να σε οδηγήσει σε μια επικερδή πώληση του ακινήτου, κάνε μια σειρά ερωτήσεων:
- Πόσες πωλήσεις έκανες τον τελευταίο χρόνο;
- Είσαι full time μεσίτης ή part time;
- Πόσες μέρες περίπου σου παίρνει να πουλήσεις ένα ακίνητο;
Αν ο μεσίτης σου δυσκολεύεται να απαντήσει στις παραπάνω ερωτήσεις, ίσως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείς πριν συνεργαστείς μαζί του.
Υποστήριξη από ένα δυνατό brand
Όταν ένας μεσίτης υποστηρίζεται από ένα μεγάλο μεσιτικό γραφείο στο χώρο του real estate, έχει και περισσότερα εφόδια για να κάνει τη δουλειά του. Αυτό σημαίνει ότι κι εσύ που επέλεξες να συνεργαστείς με το συγκεκριμένο μεσίτη, απολαμβάνεις τα οφέλη αυτής της υποστήριξης.
Ένα παράδειγμα υποστήριξης από ένα δυνατό μεσιτικό brand, θα μπορούσε να είναι η 24ωρη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου, που λαμβάνει κλήσεις από ενδιαφερόμενους αγοραστές.
Φυσικά, μια μεγάλη εταιρεία στο χώρο του real estate εμπνέει αξιοπιστία και επομένως προσελκύει και περισσότερους αγοραστές έτσι κι αλλιώς. Αλλά μέσω της τεράστιας εμπειρίας ενός δυνατού real estate γραφείου, μπορείς να αισθάνεσαι σιγουριά ότι θα γίνουν μόνο σωστοί χειρισμοί αν παρουσιαστούν δυσκολίες κατά τη διάρκεια εύρεσης αγοραστή.
Έξυπνες ενέργειες marketing
Από την τάση της ψηφιοποίησης δε θα μπορούσε να λείπει το real estate. Όλα στη ζωή μας συμβαίνουν online και ο μεσίτης σου θα πρέπει να το γνωρίζει αυτό. Οι καλοί Σύμβουλοι Ακινήτων οφείλουν να γνωρίζουν από social media, καταχωρήσεις σε portals ακινήτων, blogging και φυσικά θα πρέπει να διαθέτουν ένα σύγχρονο και λειτουργικό site.
Όμως, το marketing που σχετίζεται με την πώληση ενός ακινήτου, δεν περιορίζεται μόνο σε ενέργειες digital marketing. Ένας καλός μεσίτης θα διοργανώσει ένα Open House (ανοιχτή επίδειξη ακινήτου) και δε θα διστάσει να επενδύσει χρήματα για την προβολή του ακινήτου σου. Όλα αυτά συμβαίνουν με μοναδικό σκοπό να λάβεις οσες περισσότερες προσφορές για την πώληση του ακινήτου σου γίνεται και τελικά να αποφύγεις μια χαμηλή προσφορά από έναν και μοναδικό αγοραστή.
Έτσι ξεκινά μια διαδικασία διεκδίκησης του ακινήτου από πολλούς αγοραστές. Η τιμή αυξάνεται και εσύ κερδίζεις περισσότερα χρήματα από την πώληση.
Εύκολη και συχνή επικοινωνία
Ίσως το νούμερο ένα παράπονο των ιδιοκτητών, που θέλουν να πουλήσουν ένα ακίνητο με τη βοήθεια ενός μεσίτη ή μεσιτικού γραφείου, είναι η συχνότητα της επικοινωνίας. Για να είσαι σίγουρος ή σίγουρη ότι ο μεσίτης σου δε θα εξαφανιστεί αφού αναλάβει το ακίνητο, κάνε την εξής ερώτηση:
Κάθε πότε θα έχουμε επικοινωνία;
Εδώ περιμένεις να πάρεις μια πολύ σαφή απάντηση του τύπου “Θα μιλάμε κάθε Πέμπτη στις 17:00 και θα σας ενημερώνω για τα τηλέφωνα που έλαβα και τις υποδείξεις που έγιναν”.
Ισχυρή ικανότητα διαπραγμάτευσης
Η ικανότητα διαπραγμάτευσης του μεσίτη σου είναι που θα καθορίσει σε τι τιμή θα πουλήσεις τελικά το ακίνητό σου. Όλη η προσπάθεια που έγινε μέχρι τώρα, από τις ενέργειες marketing και τις υποδείξεις μέχρι την επιλογή του τελικού αγοραστή, συνοψίζεται σε χρήματα μέσω της διαπραγμάτευσης.
Ο χειρισμός των αντιρρήσεων, η ενεργή ακοή και η αυτοβελτίωση μέσω μελέτης διαπραγματευτικών μοντέλων, είναι χαρακτηριστικά που έχει ο ικανός στη διαπραγμάτευση μεσίτης.
Smart tip: Για να αξιολογήσεις τις διαπραγματευτικές ικανότητες του μεσίτη σου, κάνε ένα τεστ και ζήτα του να μειώσει τη μεσιτική του αμοιβή. Σύμβουλος που μειώνει την αμοιβή του με ευκολία, θα διαπραγματευτεί αντίστοιχα και για το ακίνητό σου. Είσαι σίγουρος/η πως αυτός είναι ο μεσίτης που θες να συνεργαστείς;
Σύνοψη
Είδαμε λοιπόν ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ικανού Συμβούλου Ακινήτων. Παρουσιάσαμε το ρόλο που παίζει το marketing και η βοήθεια από ένα δυνατό μεσιτικό γραφείο, που λειτουργεί υποστηρικτικά για τους real estate agents.
Προτείναμε τρόπους για να ανιχνεύσεις ικανότητες και δεξιότητες, που οφείλει να έχει ένας μεσίτης, για να προσφέρει τις υπηρεσίες του απρόσκοπτα. Επίσης, αναφέραμε τη σημασία της συχνής και εύκολης επικοινωνίας μεταξύ μεσίτη και πωλητή ακινήτου.
Ακολούθησέ μας σε Facebook, Instagram και LinkedIn για να ενημερώνεσαι τακτικά σε θέματα του real estate στην Αθήνα, από την KW Solutions Group. Εξερεύνησε το blog μας και επικοινώνησε μαζί μας για απορίες και συμβουλές πάνω στην ανάθεση και την πώληση ακινήτου.