Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν μια πώληση ακινήτου.
Συγκεκριμένα θα μιλήσουμε για παράγοντες που λαμβάνει υπόψη του ο πιθανός αγοραστής και οι οποίοι καθορίζουν ως ένα βαθμό, όχι μόνο αν ένα ακίνητο θα πουληθεί, αλλά και σε πόσο χρόνο και με ποια τιμή.
Ως πωλητής ενός ακινήτου, χρειάζεται να έχεις επίγνωση των παραγόντων αυτών, ώστε να είσαι σε θέση να μελετήσεις την αγορά και να πετύχεις μια ρεαλιστική αλλά και επικερδή συμφωνία για την πώληση του ακινήτου σου.
Ας δούμε παρακάτω ποιοι είναι αυτοί οι επτά παράγοντες.
Παράγοντες που επηρεάζουν την πώληση ακινήτου
- Το είδος του ακινήτου
- Η τοποθεσία του ακινήτου
- Τα χαρακτηριστικά του ακινήτου
- Η κατάσταση του ακινήτου
- Η σωστή τιμή
- Το marketing του ακινήτου
- Η αποφασιστικότητα του πωλητή
1. Το είδος του ακινήτου
Ο πρωταρχικός παράγοντας που διαμορφώνει τη ζήτηση ενός ακινήτου είναι το είδος του. Είναι οικόπεδο, κατοικία ή επαγγελματική στέγη; Επίσης, μπορεί να υπάρχουν και υποκατηγορίες σε κάθε είδος. Αν είναι το ακίνητο κατοικία, μπορούμε να το κατατάξουμε σε διαμέρισμα, μεζονέτα, γκαρσονιέρα, μονοκατοικία κλπ.
Ο τρόπος που το είδος ακινήτου επηρεάζει την πώλησή του, μπορεί να προκύψει εύλογα μέσα από το παρακάτω παράδειγμα.
Το 2017 στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά υπήρχαν περισσότερες από 2.000 αγγελίες οικοπέδων προς πώληση. Από αυτά, λιγότερα από 20 κατάφεραν να πουληθούν εντός του έτους. Δηλαδή λιγότερα από το 1%!
Συνεπώς, το είδος του ακινήτου είναι καθοριστικός παράγοντας πώλησης που δρα είτε θετικά αν υπάρχει ανάλογη ζήτηση, είτε αρνητικά αν δεν υπάρχει ζήτηση.
2. Η τοποθεσία του ακινήτου
Ο δεύτερος σε σειρά βαρύτητας παράγοντας είναι η τοποθεσία. Ένας αγοραστής ζυγίζει την αγορά ακινήτου, σκεπτόμενος την ποιότητα ζωής σε μια γειτονιά.
Αν το parking είναι εύκολο στην περιοχή, αν υπάρχει κοντά αγορά ή στάση του μετρό και αν το ακίνητο βρίσκεται κοντά σε σχολεία ή πανεπιστήμια, είναι στοιχεία που συνεισφέρουν θετικά στην απόφαση ενός αγοραστή.
Η θέση μπορεί, λοιπόν, να προσδώσει μια υπεραξία στο ακίνητο, που θα αποτελέσει και διαπραγματευτικό πλεονέκτημα για το κλείσιμο μιας συμφωνίας με τους αγοραστές.
3. Τα χαρακτηριστικά του ακινήτου
Με την έννοια χαρακτηριστικά ενός ακινήτου εννοούμε ένα σύνολο πραγμάτων και πληροφοριών σχετικά με το ακίνητο. Ένα χαρακτηριστικό είναι ο όροφος. Είναι το ακίνητο υπόγειο, ισόγειο ή βρίσκεται σε όροφο; Υπάρχει στην οικοδομή ασανσέρ; Διαθέτει το ακίνητο χώρο για parking; Αυτό βρίσκεται σε πυλωτή ή σε γκαράζ;
Επιπλέον ως χαρακτηριστικά εννοούμε τη διαρρύθμιση και τη λειτουργικότητα ενός ακινήτου. Για παράδειγμα έχει σαλοκουζίνα ή αυτόνομη κουζίνα; Διαθέτει μπανιέρα ή ντουζιέρα; Πόσα μπαλκόνια υπάρχουν; Διαθέτει αυλή; Έχει κάποιους βοηθητικούς χώρους, όπως πχ μια αποθήκη; Ποιο είναι το είδος θέρμανσης;
Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι τα χαρακτηριστικά ενός ακινήτου και είναι βασικοί παράγοντες για κάθε αγοραστή ακινήτου.
4. Η κατάσταση του ακινήτου
Μέχρι στιγμής μιλήσαμε για παράγοντες που δεν αλλάζουν. Υπάρχουν όμως και συνθήκες που αφορούν ένα ακίνητο, τις οποίες μπορούμε να επηρεάσουμε για να πετύχουμε μια καλή συμφωνία πώλησης. Ένας τέτοιος παράγοντας είναι η κατάσταση του ακινήτου που θέλουμε να πουλήσουμε.
Προτού αρχίσεις να αναζητάς αγοραστές, σκέψου αν το σπίτι χρήζει ή όχι ανακαίνισης. Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι ένα ανακαινισμένο ακίνητο αποκτά υπεραξία και οι αγοραστές το προτιμούν. Ένα ακίνητο που προήλθε από μερική ή ολική ανακαίνιση, με μια νέα και μοντέρνα κουζίνα, ένα καινούριο μπάνιο, ανανεωμένα πατώματα και ενεργειακά κουφώματα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να πουληθεί.
Φυσικά, όταν ένας πωλητής δεν θέλει να επενδύσει στο ακίνητο είναι απολύτως σεβαστό. Αυτό, όμως, που πρέπει να έχει κατά νου είναι ότι ένας αγοραστής υπολογίζει το κόστος της ανακαίνισης πλέον της τιμής αγοράς ενός ακινήτου.
5. Η σωστή τιμή
Και πάμε τώρα σε έναν από τους πιο καίριους παράγοντες, που είναι η τιμή του ακινήτου. Μάλλον έχεiς ακούσει τοποθετήσεις πωλητών που λένε ότι οι μεσίτες «σκοτώνουν» τις τιμές ακινήτων.
Αυτό δεν είναι, όμως, αλήθεια.
Ως Σύμβουλοι Ακινήτων προτρέπουμε τους πωλητές ακινήτων να ορίσουν την τιμή για το ακίνητό τους, έπειτα από έρευνα αγοράς. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ερευνήσουν για ποιες τιμές πουλήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν παρόμοια ακίνητα στην περιοχή, αλλά και σε ποιες τιμές πωλούνται σήμερα.
Επίσης, αν υπάρχει κόστος ανακαίνισης για τον αγοραστή, θα πρέπει να συμπεριλάβουν και αυτό το δεδομένο στη διαμόρφωση μιας σωστής τιμής. Ακολουθώντας αυτές τις τρεις προτάσεις είμαστε αρκετά κοντά στο να πετύχουμε την υψηλότερη δυνατή τιμή για το ακίνητό μας.
Επειδή η σωστή τιμή για την πώληση του ακινήτου είναι μια τεράστια κουβέντα, θα επανέλθουμε στο θέμα αυτό με ένα άρθρο αποκλειστικά αφιερωμένο στην τιμή των ακινήτων προς πώληση. Προς το παρόν, μπορείς να δεις τις 9 Ενδείξεις ότι το Ακίνητό σου Είναι Υπερτιμημένο.
6. Το marketing του ακινήτου
Αν θέλουμε πραγματικά να πουλήσουμε ένα ακίνητο, χρειαζόμαστε το marketing. Οι πρόχειρες φωτογραφίες και οι αγγελίες με ελλιπή στοιχεία δεν πρόκειται να βοηθήσουν.
Για να αναδείξεις ένα ακίνητο θα πρέπει να κάνεις μια επαγγελματική φωτογράφιση, με κατάλληλο φωτισμό και με όλους του χώρους καθαρούς και περιποιημένους.
Εμείς στην Keller Williams Solutions Group, πέραν της επαγγελματικής φωτογράφισης, κάνουμε και ένα βίντεο παρουσίασης του ακινήτου, στο οποίο μπορούμε εύκολα να περιγράψουμε και να αναδείξουμε τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα.
Ακόμη, αναρτούμε την αγγελία πώλησης σε περισσότερα από 15 ελληνικά και διεθνή real estate sites, ώστε να κάνουμε το ακίνητο ανιχνεύσιμο σε περισσότερους δυνητικούς αγοραστές.
Σε κάθε περίπτωση μπορείς να κάνεις ακόμη πιο πρωτοποριακές ενέργειες όπως να τρέξεις ένα Open House ή μια καμπάνια στα Social Media, για να προσελκύσεις και νεότερους αγοραστές.
Το marketing σου δίνει πλεονέκτημα, διότι σε συνδέει με περισσότερους ενδιαφερόμενους για το ακίνητο. Μέσα από την εκτεταμένη προβολή του ακινήτου, λαμβάνεις περισσότερες προσφορές και μπορείς να έχεις το πάνω χέρι στη διαπραγμάτευση της τιμής.
7. Η αποφασιστικότητα του πωλητή
Τελευταίος μα διόλου ασήμαντος παράγοντας είναι η αποφασιστικότητα του πωλητή, δηλαδή η δική σου. Αυτό που έχουμε βιωματικά συμπεράνει μέχρι τώρα, είναι ότι η αποφασιστικότητα κάποιου να πουλήσει, είναι ο παράγοντας που επηρεάζει την ταχύτητα μιας πώλησης.
Αποφασισμένοι πωλητές ακινήτων είναι οι πωλητές που έχουν επιλέξει προσεκτικά το μεσίτη, τον δικηγόρο και τον πολιτικό μηχανικό που πρόκειται να συνεργαστούν. Επίσης, έχουν κάνει έρευνα αγοράς για να ορίσουν την τιμή πώλησης και διαπραγματεύονται πάντα με σεβασμό και ευγένεια.
Αυτό δε σημαίνει ότι η διαπραγμάτευση δεν είναι σκληρή. Μια διαπραγμάτευση μπορεί να είναι σκληρή, αλλά και να χαρακτηρίζεται σεβασμό εκατέρωθεν και διάθεση για πραγματική συμφωνία στο τέλος.
Φυσικά, ο πωλητής ακινήτου που ενδιαφέρεται όντως να πουλήσει το ακίνητό του είναι συνεργάσιμος με τους επαγγελματίες που έχει επιλέξει για να ολοκληρωθεί η πώληση και τακτοποιεί τις εκκρεμότητες που μπορεί να υπάρχουν, όπως για παράδειγμα η τακτοποίηση μιας αυθαιρεσίας.
Συνοψίζοντας σχετικά με την πώληση ακινήτων
Αυτοί ήταν οι επτά παράγοντες που επηρεάζουν μια πώληση ακινήτου. Με τους κατάλληλους συνεργάτες, με έξυπνες και αποτελεσματικές κινήσεις στο marketing, με τη διαμόρφωση σωστής τιμής και την αξιολόγηση ανάγκης για ανακαίνιση, μπορείς να πετύχεις την επιθυμητή συμφωνία.
Αν πραγματικά σε ενδιαφέρει να πουλήσεις ένα ακίνητο, θα σε προέτρεπα να ξεκινήσεις από τον τελευταίο παράγοντα, την αποφασιστικότητα. Αν είσαι έτοιμος ή έτοιμη να πουλήσεις, μπορούμε μαζί να αξιολογήσουμε τους υπόλοιπους έξι παράγοντες και να δώσουμε στο ακίνητό σου τη δυνατότητα να σου αποφέρει τα μέγιστα.
Επικοινώνησε μαζί μας για την ανάθεση ακινήτου σου και ένας Σύμβουλος Ακίνητης Περιουσίας θα μοιραστεί μαζί σου τη γνώση πάνω στο real estate, ώστε να αποφύγεις τα 9 μεγαλύτερα λάθη των πωλητών ακινήτων.
Διάβασε περισσότερα άρθρα του blog μας. Μάθε πώς θα ξεχωρίσεις έναν καλό μεσίτη για να πετύχεις μια επικερδή και γρήγορη πώληση ακινήτου, μέσα από παραδείγματα και δεδομένα της αγοράς.