Προσπαθείς καιρό να πουλήσεις το ακίνητό σου και δυσκολεύεσαι να βρεις αγοραστή; Ίσως κάνεις κάτι και δυσκολεύεις την πώληση ακινήτου.
Διάβασε παρακάτω ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη, που μπορεί να συμβούν σε μια αγοραπωλησία ακινήτου από την πλευρά ενός πωλητή!
Ας ορίσουμε το ακίνητο προς πώληση ως ένα προϊόν, για το οποίο αναζητούμε τον καταναλωτή με την καλύτερη οικονομική πρόταση αγοράς. Αρχικά, η πώληση ενός προϊόντος στην καλύτερη δυνατή τιμή, προϋποθέτει τη διατήρηση του προϊόντος στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Σκέψου το λοιπόν σαν ένα οποιοδήποτε άλλο προϊόν, για παράδειγμα ένα σακάκι. . Αν το σακάκι, που προσπαθεί κάποιος να σου πουλήσει, είναι τσαλακωμένο ή όχι τόσο καθαρό, είναι πολύ πιθανό ότι θα έδινες μια χαμηλότερη προσφορά για να το αγοράσεις.
Αντίστοιχα, το ακίνητο είναι ένα προϊόν προς πώληση. Προκειμένου να δημιουργήσεις υπεραξία πώλησης ακινήτου, χρειάζεται να το διατηρείς σε άριστη κατάσταση. Μόνο έτσι ο πιθανός αγοραστής θα σου προσφέρει μια τιμή ικανοποιητική ή ακόμα και απροσδόκητα συμφέρουσα για σένα.
Ας δούμε, όμως, ποια είναι τα συνηθέστερα λάθη των πωλητών για να τα αναγνωρίσεις και να τα αποφύγεις, κλείνοντας γρήγορα μια επιτυχημένη συμφωνία για την πώληση του ακινήτου σου.
Τα 9 μεγαλύτερα λάθη των πωλητών ακινήτων
- Βρομιά
- Δυσάρεστες μυρωδιές
- Ακαταστασία
- Υλική φθορά
- Παρουσία προσωπικών αντικειμένων
- Μικροζημιές εντός του ακινήτου
- Παρουσία κατοικιδίων κατά την υπόδειξη
- Χρήση ως αποθηκευτικός χώρος
- Περιορισμένη πρόσβαση
1. Βρομιά
Για όλα υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία, εκτός από την πρώτη εντύπωση.
Είναι σημαντικό να κερδίσεις τον αγοραστή σου από την πρώτη στιγμή. Έλα για λίγο στη θέση του. Κατά την υπόδειξη ο αγοραστής έχει την προσδοκία ότι θα μπει σε ένα χώρο, που θα του αρέσει και θα προσπαθήσει να οραματιστεί τον εαυτό του να ζει σε αυτό το σπίτι μια μέρα.
Αν ανοίγοντας την πόρτα συναντήσει σκόνη, λεκέδες ή και έντομα, αυτόματα κάθε θετική σκέψη του εξαφανίζεται και μαζί της και η ευκαιρία σου να λάβεις μια καλή προσφορά αγοράς.
Για να δώσεις στον αγοραστή την καλύτερη πρώτη εντύπωση φρόντισε το ακίνητο να είναι καθαρό. Η αίσθηση της περιποίησης του χώρου μέσα και γύρω από το ακίνητο δρα υπέρ σου, καθώς αυτόματα έχει θετικό αντίκτυπο στην προσφορά του αγοραστή!
2. Δυσάρεστες μυρωδιές
Άρρηκτα συνδεδεμένες με τη βρομιά, είναι οι μυρωδιές. Και σίγουρα μπορούν να καταστρέψουν την αρχική εντύπωση του αγοραστή για το ακίνητο.
Το ακίνητο μπορεί να έχει παραμείνει κλειστό για ένα μεγάλο διάστημα και η ατμόσφαιρα μέσα να είναι βαριά. Η λύση για το συγκεκριμένο πρόβλημα, είναι η ανανέωση του χώρου με φρέσκο αέρα, ανοίγοντας τα παράθυρα νωρίτερα από την κανονισμένη υπόδειξη. Επίσης, ένα αρωματικό χώρου μπορεί να δώσει μια ακόμη πιο ευχάριστη νότα στους χώρους του ακινήτου.
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, ο αγοραστής, για να κάνει δικό του ένα ακίνητο, χρειάζεται να φανταστεί τον εαυτό του μέσα σε αυτό. Συνεπώς, ο στόχος σου κατά την υπόδειξη, είναι να δημιουργήσεις μια θετική εμπειρία στον επισκέπτη-αγοραστή από κάθε άποψη.
Αυτό προϋποθέτει την εξάλειψη της κάθε μυρωδιάς! Προσπάθησε, λοιπόν, να αποφύγεις το κάπνισμα την ώρα της υπόδειξης, καθώς πολλοί αγοραστές απεχθάνονται τον καπνό.
Ακόμη, αν έχεις διαπιστώσει ότι μια αποχέτευση αναδύει μυρωδιά, καλό είναι να αναλάβεις την επιδιόρθωση του προβλήματος σύντομα, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια καλύτερη διαπραγμάτευση.
3. Ακαταστασία
Η καλή εικόνα του ακινήτου είναι το πλέον βασικό ζήτημα, καθώς ο αγοραστής θέλει να περπατήσει ελεύθερα και να φανταστεί τα δικά του έπιπλα μέσα στους χώρους και τα δωμάτια.
Εάν αντί για καθαρούς χώρους, συναντήσει συσσωρευμένες και πεταμένες κούτες, άπλυτα ρούχα και παρατημένα αντικείμενα, αυτόματα δεν σκέφτεται τίποτα άλλο, πέρα από την ακαταστασία. Πολλές φορές η ακαταστασία γίνεται κυρίαρχος λόγος, για τον οποίο η διαδικασία αγοραπωλησίας παγώνει.
Έχοντας το ακίνητο τακτοποιημένο και επιτρέποντας στον αγοραστή να οραματιστεί το μέλλον του μέσα σε αυτό, διεκδικείς καλύτερη οικονομική πρόταση και βοηθάς σημαντικά στη συνεχόμενη ροή της διαπραγμάτευσης.
4. Υλική φθορά
Όλα τα ακίνητα υπόκεινται σε υλική φθορά από τα στοιχεία της φύσης και από το πέρασμα του χρόνου. Όμως, ξεβαμμένοι τοίχοι, υγρασία και ξεφλούδισμα στους τοίχους, είναι στοιχεία που μόνο αρνητικές σκέψεις φέρνουν στο μυαλό ενός αγοραστή.
Μην επιτρέψεις τις φυσικές φθορές να υπονομεύσουν την προσπάθειά εύρεσης ιδανικού αγοραστή. Οι επιδιορθώσεις και το βάψιμο του σπιτιού σε ανοιχτά και ουδέτερα χρώματα, προσδίδει μια αίσθηση περιποίησης, δίνοντάς σου το πλεονέκτημα στη διαπραγμάτευση.
Μια μικρή προσπάθεια συντήρησης του ακινήτου, μπορεί να κάνει έναν αγοραστή να σε επιλέξει από τους υπόλοιπους πωλητές ακινήτων, με τους οποίους έχει μιλήσει. Κάνε, λοιπόν, τη διαφορά για να είσαι σε θέση να διαπραγματευτείς με καλύτερους όρους για το ακίνητό σου.
5. Παρουσία προσωπικών αντικειμένων
Για άλλη μια φορά, χρειάζεται να δεις τα πράγματα από την οπτική του αγοραστή. Ο άνθρωπος που ενδιαφέρεται να αγοράσει το ακίνητό σου, δεν επιθυμεί να γνωρίζει λεπτομέρειες της ζωής και της διαδρομής σου. Θα καταφέρει να αγαπήσει το ακίνητό σου, μόνο εάν φαντάζεται τον εαυτό του ως οικοδεσπότη.
Γι’ αυτό κατά την υπόδειξη, χρειάζεται να αποφύγεις να διατηρείς αντικείμενα που σχετίζονται με εσένα, την οικογένειά σου, τις πολιτικές και θρησκευτικές σου πεποιθήσεις, τα πιστεύω και τις αξίες σου. Ο αγοραστής θα συνδεθεί με το ακίνητό σου αν δει έναν ουδέτερο λευκό καμβά, στον οποίο θα έχει τη δυνατότητα να ζωγραφίσει τις δικές του εικόνες.
6. Μικροζημιές εντός του ακινήτου
Ως μικροζημιά εννοούμε τις φθαρμένες πρίζες, τους ξεχαρβαλωμένους διακόπτες, τα παντζούρια που τρίζουν ή που δεν ανοίγουν καθόλου και όλες τις φθορές εξαιτίας της χρήσης, που καθιστούν σημεία του ακινήτου μη λειτουργικά.
Η εικόνα της παραμέλησης αυτών των ζητημάτων, μόνο αρνητικά συναισθήματα μπορεί να δημιουργήσει σε έναν αγοραστή. Αναλογίσου την απογοήτευση και τους συνειρμούς που κάνει ο πιθανός αγοραστής, όταν διαπιστώσει ότι το παντζούρι έχει κολλήσει και δεν ανοίγει με τίποτα, ή ότι το καζανάκι τρέχει ασταμάτητα.
Καθώς σκέφτεται το κόστος για την επιδιόρθωση της κάθε ζημιάς, τα χρήματα αυτά αφαιρούνται από την προσφορά που θα κάνει σε εσένα. Καλό θα ήταν να αντιστρέψεις την κατάσταση με την επιδιόρθωση των μικροζημιών, πριν ξεκινήσεις να προγραμματίζεις ραντεβού υπόδειξης για το ακίνητο.
7. Παρουσία κατοικιδίων κατά την υπόδειξη
Αν και ένας αγοραστής μπορεί να είναι φιλόζωος, αυτό δε σημαίνει πως ο κάθε υποψήφιος αγοραστής θέλει σίγουρα να δει κατοικίδια μέσα στο σπίτι που πρόκειται να αγοράσει. Στο μυαλό του μπορεί να σχηματίζονται ερωτήματα όπως τι ζημιές και γρατζουνιές θα μπορούσε να βρει μέσα στο σπίτι, αλλά και τι γίνεται με το τρίχωμα.
Όταν μιλάμε για την πώληση του ακινήτου σου, δε θέλουμε να παίζουμε με τις πιθανότητες.
Καλό θα ήταν, επομένως, όταν έχει προγραμματιστεί μία υπόδειξη ακινήτου, να φροντίσεις να έχεις απομακρύνει τα κατοικίδια από το σπίτι. Ακόμα, θα πρέπει να επιμεληθείς τον καθαρισμό του χώρου από τρίχες ή μυρωδιές, για να επαναφέρεις τη ζητούμενη αίσθηση καθαριότητας και φρεσκάδας προς τον αγοραστή.
8. Χρήση του ακινήτου ως αποθηκευτικού χώρου
Ένα πολύ συχνό λάθος των πωλητών, είναι η χρήση του ακινήτου προς πώληση ως δικό τους προσωπικό αποθηκευτικό χώρο.
Ας το κάνουμε ξεκάθαρο: οτιδήποτε μη λειτουργικό, δεν έχει θέση μέσα στο ακίνητο. Παλιά έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές που μπορεί να μη λειτουργούν και άλλα αποθηκευμένα αντικείμενα χρειάζεται να αφαιρεθούν από το χώρο.
Αν ο αγοραστής δει έπιπλα και συσκευές περασμένων δεκαετιών κάνει αρνητικές σκέψεις. Φυσικά, αν το ακίνητο συνοδεύεται από καινούριες και λειτουργικές ηλεκτρικές συσκευές, αυτό θα λειτουργήσει θετικά και θα δώσει την υπεραξία, που τόσο πολύ επιδιώκουμε.
9. Περιορισμένη πρόσβαση
Όταν ένα ακίνητο τίθεται προς πώληση ή προς ενοικίαση, όλοι οι χώροι του χρειάζεται να είναι διαθέσιμοι και έτοιμοι να τους δει ο υποψήφιος αγοραστής. Ειδικά, αν ρητά αναφέρεται στην αγγελία ότι υπάρχει πρόσβαση σε κοινόχρηστους χώρους, πχ ταράτσα ή κάποιο αίθριο, ο αγοραστής έχει δικαίωμα να τους δει κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του.
Γι’ αυτό, ως πωλητής οφείλεις όχι μόνο να έχεις εξασφαλίσει την πρόσβαση σε αυτούς τους χώρους, αλλά να έχεις επίσης φροντίσει οι χώροι αυτοί να είναι σε καλή κατάσταση. Έτσι, θα μπορέσεις να δημιουργήσεις ένα ακόμα επιχείρημα ότι το ακίνητό σου αξίζει μια καλύτερη τιμή αγοράς.
Αυτά ήταν τα εννιά λάθη των πωλητών. Τώρα τα γνωρίζεις και μπορείς να δημιουργήσεις τις καλύτερες συνθήκες για να πουληθεί το ακίνητό σου. Η επένδυση σε περιποίηση και καθαριότητα, μόνο θετικό αποτέλεσμα μπορεί σου να φέρει!
Με τη βοήθεια ενός πολύ καλού μεσίτη, ή καλύτερα ενός Συμβούλου Ακίνητης Περιουσίας, είναι εφικτό να εξασφαλίσεις μια καλή συμφωνία πώλησης σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ένας πραγματικός Σύμβουλος Ακινήτων μπορεί να μοιραστεί μαζί σου τους επτά παράγοντες που επηρεάζουν την πώληση ακινήτου και να σε βοηθήσει να δεις τα πράγματα με μία διαφορετική, πιο επαγγελματική ματιά. Διάβασε το άρθρο μας και μάθε να διαχωρίζεις τον καλό μεσίτη, και να συνεργάζεσαι μόνο με τους καλύτερους επαγγελματίες και τα αξιόπιστα μεσιτικά γραφεία.
Επικοινώνησε μαζί μας για περισσότερες συμβουλές πάνω στην ανάθεση ακινήτου σου και ακολούθησε τη σελίδα της KW Solutions Group στο Facebook και το Instagram, για να μαθαίνεις περισσότερα νέα πάνω σε θέματα του real estate.