Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα σημάδια και τις ενδείξεις, όταν ένα ακίνητο έχει βγει υπερτιμημένο στην αγορά.
Αντλούμε έμπνευση από τη διαδικτυακή εκπομπή “#Mesitis4U με το Νίκο Κατσιαντώνη”, Team Leader της Keller Williams Solutions Group. Διασαφηνίζουμε ποιες είναι εκείνες οι περιπτώσεις, που η τιμή ενός ακινήτου εμποδίζει την πώλησή του και θα δώσουμε συμβουλές για το πώς να διαχειριστείς μια τέτοια κατάσταση.
9 Ενδείξεις ότι ένα ακίνητο είναι υπερτιμημένο
- Τιμή αγγελίας υψηλότερη από γειτονικά ακίνητα
- Τιμή αγγελίας διαφέρει σημαντικά από την τιμή πώλησης
- Επιλογή συνεργασίας με μεσίτη που υπόσχεται πολύ υψηλή τιμή πώλησης
- Αγγελία για πώληση ακινήτου με ελάχιστες προβολές
- Μη σταθερή ροή αγοραστών
- Ελάχιστες ή καθόλου προσφορές για το ακίνητο
- Χαμηλές οικονομικές προσφορές για αγορά
- Ίδια σχόλια από αγοραστές
- Τα γειτονικά ακίνητα πωλούνται επιτυχώς
Τιμή αγγελίας υψηλότερη από γειτονικά ακίνητα
Πολύ συχνά οι επαγγελματίες στο χώρο του real estate ακούμε τη φράση: «Εννοείται πως το δικό μου ακίνητο θα πουληθεί σε υψηλότερη τιμή από τα γειτονικά». Αυτό δικαιολογείται ως ένα βαθμό, διότι ένας πωλητής ακινήτου συνήθως εμπλέκεται συναισθηματικά με το ακίνητό του. Επομένως αισθάνεται ότι το ακίνητο έχει μια παραπάνω αξία.
Όμως, αυτή η πεποίθηση 9 στις 10 φορές δεν ισχύει και τελικά το ακίνητο αυτό θα πουληθεί στην τιμή που η αγορά ορίζει. Μια έρευνα σε παρόμοια ακίνητα θα σε βοηθήσει να συμπεράνεις αν το ακίνητό σου είναι υπερτιμημένο ή όχι. Μπορείς να δεις πού κυμαίνονται οι τιμές σε μια σελίδα πώλησης ακινήτων και να συγκρίνεις παρόμοια ακίνητα με το δικό σου.
Τιμή αγγελίας διαφέρει σημαντικά από την τιμή πώλησης
Ερχόμαστε τώρα στη δεύτερη ένδειξη, που είναι το ύψος της τιμής αγγελίας σε σχέση με την τιμή πώλησης. Ας διευκρινίσουμε κάτι εδώ. Η τιμή αγγελίας πάντα διαφέρει από την τιμή πώλησης ενός ακινήτου.
Η τιμή αγγελίας σηματοδοτεί το ποσό που ζητά ο πωλητής, ώστε να πουλήσει το ακίνητο. Αυτό δε σημαίνει ότι το ακίνητο θα πουληθεί, ή ακόμη κι αν πουληθεί, δε σημαίνει πως θα πουληθεί όντως στην τιμή αυτή.
Για να αποκτήσεις μια πλήρη εικόνα για τη σωστή τιμή αγγελίας, που θα ήταν καλό να αναφέρεις στη δική σου αγγελία, δες όλες τις αγγελίες αντίστοιχων με το δικό σου ακινήτων. Μη μένεις μόνο στις πολύ υψηλές τιμές, καθώς αυτό δε θα ήταν αντιπροσωπευτικό της αγοράς.
Επιλογή συνεργασίας με μεσίτη που υπόσχεται πολύ υψηλή τιμή πώλησης
Ως τρίτη ένδειξη, αναφέρουμε την επιλογή μεσίτη με λανθασμένα κριτήρια. Αν έχεις επιλέξει να συνεργαστείς με τον μεσίτη, που απλά υποσχέθηκε την υψηλότερη τιμή για το ακίνητό σου, ίσως χρειάζεται να το ξανασκεφτείς.
Η πρακτική που ακολουθούν κάποιοι μεσίτες, για να τους προτιμήσεις λόγω υπόσχεσης υψηλής τιμής, λέγεται «αγορά ανάθεσης». Για να αποφύγεις μια τέτοια προσέγγιση από μεσίτες, χρειάζεται να μπορείς να τους αξιολογείς κατάλληλα, ώστε να καταλάβεις ποιος είναι ο πραγματικά καλός μεσίτης για την πώληση του ακινήτου σου.
Smart tip: Οποιαδήποτε κι αν είναι η τιμή, που θα σου προτείνει ένας μεσίτης για την πώληση του ακινήτου σου, ζήτησέ του να την τεκμηριώσει με αποδείξεις.
Ιδανικά, ένας μεσίτης μπορεί να υπολογίσει για σένα και το κόστος ανακαίνισης για το ακίνητό σου, μεταξύ άλλων μεσιτικών υπηρεσιών που οφείλει να σου προσφέρει.
Φυσικά, ένας ικανός Σύμβουλος Ακινήτων που μελετά την αγορά, οφείλει να σου δείξει τα αποτελέσματα μιας έρευνας για ακίνητα όπως το δικό σου, σε χρονικό βάθος τουλάχιστον ενός έτους. Έτσι, μπορείς πραγματικά να δεις την αξία του ακινήτου σου ρεαλιστικά, όπως αξιολογείται από την ίδια την αγορά.
Αγγελία για πώληση ακινήτου με ελάχιστες προβολές
Περίπου το 90% των αγοραστών σήμερα, ξεκινά την αναζήτηση αγοράς ακινήτου online.
Ας υποθέσουμε ότι ο μεσίτης σου έχει κάνει κάποιες στοιχειώδεις ενέργειες, για να βοηθήσει τη διαδικτυακή παρουσία του ακινήτου σου (περιγραφή ακινήτου, εικόνες κλπ.). Σύντομα θα πρέπει να αναμένεις κάποιες επισκέψεις στην αγγελία σου. Αν αυτό δε συμβεί, ενώ έχουν περάσει βδομάδες ή και μήνες, σημαίνει ότι το ακίνητο είναι υπερτιμημένο.
Αν, λοιπόν, ψάχνεις μια δεύτερη γνώμη, τώρα που η αγγελία του ακινήτου σου δεν έφερε κανέναν υποψήφιο αγοραστή στην πόρτα σου, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να θυμηθείς εκείνον τον μεσίτη, που σου είχε προτείνει τη δίκαιη τιμή αγοράς για το ακίνητό σου.
Ιδανικά ο μεσίτης σου θα οργανώσει επαγγελματική φωτογράφιση, βιντεοπαρουσίαση και ένα σωστό Open House , που θα οδηγήσουν σε μια γρήγορη και επικερδή πώληση για το ακίνητό σου.
Μη σταθερή ροή αγοραστών
Πάμε τώρα να εξετάσουμε την επόμενη ένδειξη υπερτιμημένου ακινήτου, που είναι η μη σταθερή ροή αγοραστών. Τη στιγμή που το ακίνητο έγινε διαθέσιμο προς πώληση, ήρθαν κάποιοι υποψήφιοι αγοραστές να το δουν. Έπειτα, ο επόμενος πιθανός αγοραστής εμφανίστηκε μετά από μήνες.
Αυτό, όπως είναι λογικό, ρίχνει τον αρχικό ενθουσιασμό του ιδιοκτήτη του ακινήτου. Ενώ στην αρχή όλα φαινόταν πως κυλούν ομαλά, τελικά ο πωλητής του ακινήτου καταλήγει να είναι εκνευρισμένος, απογοητευμένος και δυσαρεστημένος από τον μεσίτη του και την όλη διαδικασία.
Αν, λοιπόν, η ροή ενδιαφερόμενων αγοραστών δε δείχνει να είναι συνεχής και σταθερή, κατά βάση, η τιμή είναι υψηλή.
Ελάχιστες ή καθόλου προσφορές για το ακίνητο
Στη συνέχεια, έχουμε την ένδειξη των ελαχίστων ή και καθόλου προσφορών για το ακίνητό σου. Ειδικά αν έχουν γίνει επισκέψεις και υποδείξεις στο ακίνητο, αλλά δεν έχεις λάβει καμία προσφορά, η συζήτηση καταλήγει και πάλι στον παράγοντα «τιμή».
Ειδικά οι ώριμοι αγοραστές, όταν βλέπουν ένα ακίνητο που θεωρούν ότι καλύπτει τις ανάγκες τους, συνήθως κάνουν επιτόπου μια προσφορά.
Αν το ακίνητό σου πωλείται για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να έχεις λάβει κάποια προσφορά, κάθε νέος πιθανός αγοραστής αρχίζει να έχει τις αμφιβολίες του γι’ αυτό το ακίνητο. Σκέφτεται ότι για κάποιο λόγο δεν το επέλεξαν οι προηγούμενοι αγοραστές. Οπότε δεν κάνει ποτέ προσφορά και προτιμά να δει νέα ακίνητα για να αξιολογήσει.
Άρα, αν δεν λαμβάνεις προσφορές για το ακίνητό σου, μάλλον αξίζει να επανεξετάσεις την τιμή πώλησης.
Smart tip: Όταν ένα ακίνητο βγαίνει προς πώληση στην εμπορική του αξία, συνήθως λαμβάνει τις πρώτες προσφορές εντός 3 εβδομάδων, από την ημέρα δημοσίευσης της αγγελίας. Αυτό είναι και το πιο κρίσιμο διάστημα προσέλκυσης υποψηφίων αγοραστών.
Χαμηλές οικονομικές προσφορές για αγορά
Ερχόμαστε τώρα στην περίπτωση που ένα ακίνητο λαμβάνει προσφορές, οι οποίες όμως είναι πολύ χαμηλές.
Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
- Οι αγοραστές σκέφτονται ότι ίσως το ακίνητο έχει κάποιο ελάττωμα, οπότε δίνουν χαμηλή τιμή.
- Οι αγοραστές καταλαβαίνουν ότι ο ιδιοκτήτης του ακινήτου έχει πλέον απελπιστεί και δίνουν χαμηλή προσφορά, στην προσπάθεια να επωφεληθούν από μια ευκαιρία.
Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, ίσως να πρέπει αν επαναξιολογήσεις την τιμή στην αγγελία του ακινήτου σου.
Ίδια σχόλια από αγοραστές
Μια ακόμη πολύ χαρακτηριστική ένδειξη λανθασμένης τιμής ακινήτου, είναι τα σχόλια των αγοραστών, που ως επί τω πλείστον είναι τα ίδια για υπερτιμημένα ακίνητα.
Φράσεις όπως:
«Με τα ίδια χρήματα μπορούμε να αγοράσουμε ακίνητο με περισσότερα τετραγωνικά» ή «Στην ίδια τιμή έχουμε δει ακίνητο στην τάδε περιοχή, που είναι καλύτερη» πρέπει να σε βάλουν σε σκέψεις αναθεώρησης της τιμής.
Τα γειτονικά ακίνητα πωλούνται επιτυχώς
Αν τα γειτονικά στο δικό σου ακίνητα, που έχουν βγει προς πώληση, δεν κατάφεραν επίσης να πουληθούν εντός του έτους, πιθανότατα δεν φταίει η τιμή. Η ζήτηση στη περιοχή είναι μειωμένη, επομένως δε χρειάζεται να σκεφτείς ότι κάτι έχεις κάνει λάθος.
Στην περίπτωση όμως, που άλλα γειτονικά ακίνητα πωλούνται και το δικό σου έχει μείνει σε αγοραπωλησιακή αδράνεια, κάτι πρέπει να επαναξιολογήσεις. Και αυτό το κάτι συνήθως είναι η τιμή.
Είδαμε, λοιπόν, ποιες είναι οι ενδείξεις υπερτίμησης, όταν μιλάμε για την πώληση ακινήτου. Αν έχεις αισθανθεί ή βιώσει κάποια από αυτές τις ενδείξεις, στην προσπάθειά σου να πουλήσεις το ακίνητό σου, τώρα ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, ώστε η υπερτίμηση να μη σου στοιχίσει.
Επικοινώνησε μαζί μας και λύσε τις απορίες σου πάνω στις σωστές πρακτικές προσέλκυσης αγοραστών, σχετικά με τις πωλήσεις ακινήτων. Ζήτησε μια δωρεάν αξιολόγηση ακινήτου από την ομάδα ειδικών Συμβούλων Ακίνητης Περιουσίας της KW Solutions Group. Μάθε πώς να διαχειρίζεσαι μια χαμηλή προσφορά μέσα από τις συμβουλές μας και χρησιμοποίησε κάθε εργαλείο και μέσο για μια σωστή υπόδειξη.
Ακολούθησε τις σελίδες μας σε Facebook και Instagram. Εγγράψου στο κανάλι μας στο YouTube και μάθε περισσότερα για τον υπέροχο κόσμο του real estate, μέσα από τα μάτια της KW Solutions Group