Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε πώς γίνεται η τέλεια υπόδειξη ακινήτου σε υποψήφιους αγοραστές, με σκοπό την πώληση ακινήτου. Θα εξηγήσουμε πώς μπορείς να οργανώσεις μια ιδανική εμπειρία υπόδειξης για την πώληση του ακινήτου σου, με συμβουλές και τακτικές που προέρχονται από την επαγγελματική μας εμπειρία στο real estate.
Η τέλεια υπόδειξη δεν απαρτίζεται μόνο από τη διαδικασία επίσκεψης ενός αγοραστή στο ακίνητο. Δεν έχει να κάνει μόνο με τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός ακινήτου και το πλήθος των δωματίων, που υπάρχουν στο ακίνητο.
Οι υποδείξεις χρειάζεται να έχουν τη μορφή εμπειρίας για τον αγοραστή, ώστε να αποφέρουν πετυχημένες πωλήσεις ακινήτων. Προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία υπόδειξης ακινήτου, βοηθάς τον αγοραστή να πάρει μια συνειδητοποιημένη απόφαση, που βασίζεται στις ανάγκες του και την καθημερινότητα του.
Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι 7 συμβουλές μας για την τέλεια υπόδειξη, που οδηγεί στην πώληση ενός σπιτιού:
- Φροντισμένη αγγελία ακινήτου
- Περιποιημένο ακίνητο
- Υποδοχή υποψήφιου αγοραστή
- Έντυπο παρουσίασης ακινήτου
- Ελευθερία περιήγησης για τον αγοραστή
- Παρουσίαση πλεονεκτημάτων ακινήτου
- Αξιολόγηση ενδιαφέροντος
1. Φροντισμένη αγγελία ακινήτου
Μπορούμε να πούμε ότι η υπόδειξη ξεκινά ήδη από την παρουσία του ακινήτου στο internet, δηλαδή από την αγγελία που έχεις ανεβάσει. Οι φωτογραφίες στην αγγελία είναι καλό να είναι επαγγελματικές, ενώ ένα βίντεο παρουσίασης του ακινήτου, μπορεί να δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα στον υποψήφιο αγοραστή.
Πριν, λοιπόν, ο αγοραστής αυτός επισκεφθεί το ακίνητο, έχει ήδη αποκτήσει μια εμπειρία virtual περιήγησης στο χώρο. Αυτό είναι σημαντικό τόσο για τον αγοραστή, όσο και για εσένα, που θέλεις να πουλήσεις το ακίνητο. Έχοντας παρακολουθήσει το βίντεο παρουσίασης, θα προσέλθουν για υπόδειξη μόνο όσοι έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για το ακίνητό σου. Άρα αποφεύγεις τις υποδείξεις σε όσους κάνουν επιδερμική έρευνα αγοράς ακινήτων.
2. Περιποιημένο ακίνητο
Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την υπόδειξη. Βεβαιώσου ότι έχεις περιποιηθεί το ακίνητο, έχεις καθαρίσει τους χώρους και έχεις τακτοποιήσει αντικείμενα, που ίσως βρίσκονται εντός αυτών.
Αυτό σημαίνει ότι έχεις πάει μία με δύο ώρες πριν την υπόδειξη, έχεις ανοίξει τα παντζούρια για να αεριστεί ο χώρος. Ίσως έχεις τοποθετήσει και ένα αποσμητικό χώρου αν χρειάζεται.
Μην ξεχάσεις να αφαιρέσεις προσωπικά αντικείμενα, καθώς ο αγοραστής θα δυσκολευτεί να οραματιστεί τη ζωή του μέσα σε αυτό το σπίτι, αν βλέπει αντικείμενα που συνδέονται με τη δική σου προσωπική ζωή. Αυτό είναι ένα από τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι πωλητές ακινήτων.
3. Υποδοχή υποψήφιου αγοραστή
Αφού, λοιπόν, έχεις προετοιμάσει το έδαφος κατάλληλα, ο υποψήφιος αγοραστής καταφθάνει στο προς υπόδειξη ακίνητο. Υποδέξου τον εγκάρδια με ένα πλατύ χαμόγελο. Συστήσου και αν θέλεις μπορείς να προσφέρεις ένα κέρασμα ή ένα ποτό καλωσορίσματος.
Έτσι, ο αγοραστής αισθάνεται καλοδεχούμενος, χαλαρώνει και σκέφτεται ήδη θετικά το γεγονός ότι βρίσκεται σε αυτόν τον χώρο. Διαπιστώνεις, επομένως, ότι η υποδοχή του υποψήφιου αγοραστή είναι καθοριστική για την εξέλιξη όλης της υπόδειξης.
4. Έντυπο παρουσίασης ακινήτου
Λίγο μετά την υποδοχή και πριν περάσεις στην κυρίως υπόδειξη, είναι καλό να έχεις ετοιμάσει ένα έντυπο με όλα τα στοιχεία του ακινήτου. Το έντυπο χρειάζεται να περιλαμβάνει την περιγραφή του ακινήτου με τα βασικά του χαρακτηριστικά και εικόνες.
Ο λόγος που γίνεται αυτό, είναι για να επιβεβαιώνουν οι πιθανοί αγοραστές τα χαρακτηριστικά του ακινήτου κατά τη διάρκεια της υπόδειξης, αλλά και να εντοπίζουν χαρακτηριστικά, που δεν είχαν δει στην αγγελία.
Φυσικά, ένα αποδεικτικό υπόδειξης λειτουργεί και ως υπενθύμιση για τον αγοραστή, ο οποίος μπορεί να έχει δει ένα πλήθος ακινήτων. Θέλεις σίγουρα να θυμάται, όσο γίνεται πιο ζωντανά, το δικό σου ακίνητο και τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ξεχωριστό.
5. Ελευθερία περιήγησης για τον αγοραστή
Έχοντας φτάσει στην κυρίως υπόδειξη πλέον, είναι σημαντικό να δώσεις χώρο και ελευθερία στον υποψήφιο αγοραστή. Άφησέ τον να περιηγηθεί στο ακίνητο και να οραματιστεί τη ζωή του μέσα σε αυτό.
Δε χρειάζεται να περιγράψεις που βρίσκεται το μπάνιο, η κουζίνα και το μπαλκόνι. Ο πιθανός αγοραστής μπορεί να τα δει όλα αυτά και μόνος του. Φυσικά, απαντάς σε ερωτήσεις που θα σου τεθούν, αλλά σε αυτή τη φάση δεν κατευθύνεις τους αγοραστές ως προς το τι να δουν και τι να προσέξουν.
Smart tip: Πες στον υποψήφιο αγοραστή: «Μπορείτε να κάνετε τώρα μια βόλτα σαν στο σπίτι σας!» Έτσι, τον κάνεις να αισθανθεί άνετα.
6. Παρουσίαση πλεονεκτημάτων ακινήτου
Αφού ολοκληρωθεί η πρώτη βόλτα του αγοραστή στο χώρο, τον καλείς να δείτε το ακίνητο αυτή τη φορά μαζί. Εδώ θα χρειαστεί να μιλήσεις για κάποια βασικά πλεονεκτήματα του ακινήτου.
Πλεονέκτημα της τοποθεσίας
Ένα τέτοιο πλεονέκτημα μπορεί να είναι για παράδειγμα η τοποθεσία του ακινήτου και τι δυνατότητες προσφέρει (π.χ. σχολεία, εγγύτητα σε μέσα μεταφοράς, αθλητικές εγκαταστάσεις, αγορά, ήσυχη γειτονιά, parking κ.λ.π.).
Δυνατότητες ανακαίνισης ακινήτου
Όταν ένας αγοραστής βλέπει ένα ακίνητο που χρήζει ολικής ή μερικής ανακαίνισης, αισθάνεται κάποιο φόβο. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Από τη μία δεν μπορεί να υπολογίσει πόσο θα στοιχίσει μια ανακαίνιση και από την άλλη δεν του είναι εύκολο να δει, πώς αυτό το ακίνητο θα διαμορφωθεί μετά την ανακαίνιση.
Έχοντας κάνει μια προετοιμασία σχετικά με το ενδεχόμενο ανακαίνισης, μπορείς να βοηθήσεις τον αγοραστή να οραματιστεί, πώς θα μοιάζει το ακίνητο μετά την ανακαίνιση. Ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι να έχεις κάποια έτοιμα σχέδια, τα οποία μπορείς να δείξεις στον υποψήφιο αγοραστή.
Προτείνοντας ιδέες για την ενοποίηση δωματίων, τη δημιουργία ενός δεύτερου WC και άλλες αλλαγές, που θα κάνουν το χώρο πιο μοντέρνο, μπορείς να δημιουργήσεις μια ανανεωμένη εικόνα για το ακίνητό σου. Μετά από αυτό, ο αγοραστής μπορεί να καταλάβει καλύτερα την υπεραξία του ακινήτου στο μέλλον.
Αναφορά στο lifestyle
Κάτι που σίγουρα αξίζει να αναφέρεις και μάλιστα να τονίσεις κατά τη διάρκεια μιας υπόδειξης, είναι το lifestyle. Είναι πολύ διαφορετικό να πεις «Το ακίνητο έχει μεγάλο σαλόνι» από το να πεις «Εδώ μπορείς να φέρεις φίλους και να πιείτε ένα κρασί το βράδυ ή να δείτε μια ταινία».
Κάνοντάς το αυτό, δημιουργείς εικόνες στο μυαλό του αγοραστή και τον βοηθάς να αισθανθεί ότι θα είχε μια πολύ όμορφη ζωή μέσα σε αυτό το σπίτι. Είναι πολύ διαφορετικό για τον υποψήφιο αγοραστή να αντιμετωπίζει το ακίνητο ως το δικό του σπίτι, παρά ως μια οποιαδήποτε κατοικία.
7. Αξιολόγηση ενδιαφέροντος
Αφού έχεις ολοκληρώσει μια τέλεια υπόδειξη, χρειάζεται να θυμάσαι πάντα να αξιολογείς το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή. Μετά την υπόδειξη ακολουθούνται κι άλλα βήματα, μέχρι να ολοκληρωθεί μια επικερδής και γρήγορη πώληση ακινήτου. Αυτά, όμως, θα τα μελετήσουμε σε ένα από τα επόμενα άρθρα μας.
Αυτές ήταν οι 7 συμβουλές μας για την τέλεια υπόδειξη ακινήτου. Είτε είσαι μεσίτης, είτε είσαι πωλητής ακινήτου, προσπάθησε να τις ακολουθήσεις στην επόμενη υπόδειξή σου και θα διαπιστώσεις εύκολα τη διαφορά.
Έχεις αμφιβολίες για το μεσιτικό σου γραφείο, σχετικά με τον τρόπο που διεξάγει τις υποδείξεις; Ζήτησε να βρίσκεσαι και συ στην υπόδειξη την επόμενη φορά, και δες αν ο μεσίτης σου χειρίζεται σωστά τα βήματα της τέλειας υπόδειξης.
Επικοινώνησε μαζί μας για περισσότερες συμβουλές πάνω στις πωλήσεις ακινήτων ή ακολούθησε τις σελίδες μας σε Facebook και Instagram. Έλα να συζητήσουμε για την ανάθεση του ακινήτου σου, τους παράγοντες που επηρεάζουν μια πώληση ακινήτου, και γιατί η υπερτίμηση ακινήτων τελικά στοιχίζει περισσότερο.